Selasa, 13 September 2011

LUAHAN PERASAAN


Mat malam semua .. Haa aku tak dapat pejam mata malam ni .. entah la .. Sejak dua menjak ni .. Fikiran aku melayang2 .. MENGHITUNG HARI dari hari ke hari .. tak tau HARI tu bila akan jadi REALITI .. Aku pun tak pasti .. semuanya ditangan ALLAH S.W.T ...


Tapi perkara yang amat MENYEDIHKAN aku apabila .. orang2 disekitar aku, selalu memberi TEKANAN kepada aku .. maksud aku .. Orang2 Opis aku. Kadang2 nak jer aku angkat kaki dari OPIS aku tu .. tapi apa kan daya .. bukan aku tak leh buat .. tapi memandangkan aku baru jer BEKERJA .. dan ada ENVIRONMENT kerja yang selesa .. buatkan aku tak nak ANGKAT KAKI sesukahati aku.


Lepas sorang tanya .. sorang lagi tanya .. dekat 2 tahun aku kat situ .. rasanya 2 tahun jugak laa SOALAN yang sama diajukan pada aku. Jika dikira2 boleh BERBUIH mulut aku MENJAWABNYA. Kadang2 biler aku bagi JAWAPAN yang sama .. mula laa diorang buat SPEKULASI SENSASI .. Mulut mengalahkan BURUNG MURAI .. Kalau perempuan tak gak aku KISAH .. Ni lelaki .. haaaaaaaa. (Jangan marah ar kaum lelaki).


Entah laa kawan2 .. kadang SEBAK gak aku .. MENANGIS sendiri .. apalah DOSE aku kat diorang .. HAL PERIBADI aku nape laa diorang nak KISAHKAN. Hal diorang tak jugak aku KISAH .. Kalau caring tak pe la jugak .. ni selalu jer MENYINDIR aku. Bukan aku tak nak SOUND cume .. aku rase tak perlu la nak Sound, nanti jadi lain pulak huuu ..


Kadang2 aku pun PENING .. Suke sangat MENGATA orang .. nanti kene kat BATANG HIDONG baru tau .. kang kalau aku CAKAP mcm tu karang .. Nampak sangat KURANG AJAR .. Haaa .. tapi kadang2 makan hati. Tak pe laaa ..


Bagi aku tiada MASALAH yang tak boleh diselesaikan .. tapi, kadang2 walaupun kite membuat KEPUTUSAN .. Kite mesti Fikiran KEPUTUSAN orang yang PENTING juga .. jadi sebab tu laaa .. PENYELESAIAN aku tergantung ... Aku hanya mengharapkan PERTOLONGAN ALLAH S.W.T untuk  menyelesaikan masalah aku ni .. mcm2 ikhtiar dah aku buat .. 


Sebenarnya jawapan kepada masalah aku dah diberi oleh AYAH aku .. tapi aku tak pasti adakah ianya akan menjadi REALITI ..  Sebab .. KEPUTUSAN Ayah aku  selalu berubah rubah .. aku pun tak dapat nak kate apa2 .. Sebab aku perlu menghormati KEPUTUSAN die juga ..


Aku SEDIH .. PENING .. RUNSING .. Sedihnya aku .. En. Abah selalu cakap .. ALLAH S.W.T itu Maha Adil ... Ada hikmah disebalik kejadian .. Aku terima dengan REDHA .. Tapi bile aku tenang cikit .. Ada yang menganggu fikiran aku balik ..


Haaa baru laa aku rasa TENANG sikit .. Harap lepas nie aku dapat TIDO dan mulakan HIDUP seperti BIASA .. Amin. Sehingga bertemu lagi kawan2 .. Terima kasih krn sudi membaca LUAHAN hati aku ni .. Korang memang baik .. Tanpa korang siapalah BLOG Umi Abah ni .. Tata .. Titi .. Brummm Brummm


6 comments:

is revered by you berkata... Reply To This Comment

umi.....
1st time asya dengar (eh silap..baca..) luahan rasa dr awak... rupa2nya my lovely friend ni pun gago mencari ikhtiar yer.. xpa umi... macam mana umi yakin yg ALLAH akan bantu asya..macam tu juga asya yakin...ALLAH akan membantu umi..memudahkan apa yg sukar buat umi...

sabar k...chill2! xmo sedey2 lagi tau...

mulut orang kita tak boleh tutup... kadang2 berdiam diri tu lebih baik... ikut jejak hero hindustan k...biar kalah dulu...menang kemudian...

SMILE UMI... SMILE :)

ha...kan comel cam tu..ehehhee

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihihi sweet nya asya ni :). Terima kasih sebab doakan umi ..tenang cikit hati umi ni :).

Benar apa asya cakap .. berdiam diri dan buat tak der pape jer ..kan bagis yeayyyyy ..leh jdi cikgu kaunseling asya ni hek2.


Amboiiii pandai asya buat umi senyum :). Hero hindustan yer?Hahhhhhh asya minat hindustan yer ... baru umi tau hihi :)

bella luna berkata... Reply To This Comment

think positive umi,diorang syg umi tu sebab tu asyik tanya cume mungkin carenya tak betul,.bella harap umi tabah tak kire ape yang berlaku,.betul kata mr.abah tu,mungkin ade hikmah disebaliknya,.umi bersabarlah la ye,insyaAllah suria pasti muncul jua walaupun dilitupi gelapnya awan:)

is revered by you berkata... Reply To This Comment

x..x umi..asya xminat hindustan...dulu jer layan..now da tak dah... ahahhaa~ :p

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Terima kasih bella krn memberi kata2 semnagat buat umi :). Umi akan tabah danbanyakkan besabar .. semoga segalanya akan selesai ..amin :)

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihi sempat lagi asya ni ..nakal ar asya ni .. umi pun layan gak citer hindustan hahahahahhaha :p