Rabu, 7 September 2011

KUCING YATIM PIATU


Mat petang semua http://www.emocutez.com .. Harap korang semua cihat dan ceria selalu .. Huhuhu .. semalam banyak GILER kerja aku sampaikan tak sempat aku nak post kan ENTRI. Dah menjadi LUMRAH kalau lepas balik CUTI .. Mesti BERLAMBAK kerja BARU atas MEJA. Hari nie pun banyak gak .. tapi aku nak RILEKS cikit .. nanti STRESS pulak BADAN aku  .. Confius gak .. badan pulak yang STRESS haha .. Kerja mesti laa HAPPY GO LUCKY kan? hihi ..


Nak dibuatkan CITER laa .. TENGAHARI semalam http://www.emocutez.com .. time aku and EN. ABAH balik dari  lunch .. kami terjumpa ANAK KUCING dalam LONGKANG depan UMAH aku. Masih BERTALI PUSAT lagi .. aku and EN.ABAH assume mesti MAK kucing tak dapat ambik anak die terjatuh lam LONGKANG tu .. sebab ader JARING. Hari pun nak HUJAN jadi kami bawak laa Anak Kucing tu balik umah .. Kang LEMAS pulak die .. Malam nanti pergi tempat tu semula cari MAK die balik. Tapi HAMPA .. Tunggu punya Tunggu .. Tak der gak KELIBAT Mak kucing .. huuuu.


Kecian aku tengok ANAK KUCING tu http://www.emocutez.com .. dibagi susu tak nak .. NANGIS sepanjang MALAM ..  Aku pun dok RISAU giler .. tanye kawan2 ade MAK KUCING tak? Semua Jawab Tak der .. Nak jumpe DOKTOR  HAIWAN ...  Kene DRIVE 4 jam .. tempat aku ni  tak der KEMUDAHAN mcm tu .. sebab tu aku kalau nak hantar SIMBA and MOMORU tunggu SABTU or AHAD .. nak pergi time GENTING gini .. kang kene SOUND BOSS kang .. kerje kene selesai CEPAT .. Tak der PENGANTI.


Aku pun search kat INTERNET tengok penjagaan Kucing YATIM PIATU .. Baru kurang NANGIS die .. Tapi die still tak mau menyusu .. Gune BOTOL SUSU simba time kecik pun tak nak .. Rindu gan NENEN Mak die tu kot. Tapi kalau die tak menyusu .. merbahaya kesihatan die pulak .. Ahhh BINGUNG GILER aku .. 


Harap PETANG lepas  aku pulang kerja  nanti die still OK .. Tak mau la jadi Apa2 kat die .. Cian die .. Sebab aku dah start SAYANG da ..



Inilah ONYOT .. Hihi


Aku berikan name nyer ONYOT .. dalam bahasa BIDAYUH .. nenen (Jgn pikiak lain nor ) .. Kenape ONYOT? Dengan HARAPAN die mau nenen ..  sebab die tak mau NENEN .. Tak dok name GLEMOR tau ..

Jom tolong aku doakan ONYOT http://www.emocutez.com .. semoga ONYOT berjaya lihat DUNIA ni .. Amin .. Sehingga bertemu lagi kawan2 .. Tata ..Titi Brumm Brumm


10 comments:

♥CIK IERA♥ berkata... Reply To This Comment

aloloooooooo comelnye..lame dah tak bela kucin... >.<

is revered by you berkata... Reply To This Comment

alahai...penyayang lah umi n abah.. sepadan..secocok... jaga nyot baik2 k...
asya suka kucing..tp takot... sedey tul.

semoga nyot baik2 jer dibawah jagaan umi..

umi org bidayuh ke?

GRace a.k.a Me,Myself n I berkata... Reply To This Comment

comel la kucing u umi...

ZULHILMI TEMPOYAK berkata... Reply To This Comment

umi ni mmg penyayang gitu...

untung la spe dpt umi...;)

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihi memang comel kucing ni cik iera ..comel dan kuat nangis ..

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Tak pe asya kalau akut gan kucing ..mesti kucing der kacau asya time kecik2 dulu ..mcm fobia jer asya ni.

Terima kasih asyasebab doakan onyot. Hihihi nakal a asya ..umi n abah memang suke kucing ..

Hihi tak der la asya ..umi ni orang melayu hihi :)

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Terima kasih grace sebab puji kucing umi ..senyum kucing umi dengar hihihihi

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihi nakal a zul .. zul pun ape kurangnyer ..pun betuah jugak orang dapat zul ..sebab sudi menjenguk umi disini :)

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

comey anak kucing tue..suka kucing tp x bela pn..haha..

Puteri Kayangan?@#$%???? berkata... Reply To This Comment

Hihi tak pe rusy ..lagipun kadang2 ada yang suke kucing tapi susah nak jaga ..lebih2 lagi kalau di tempat orang ..banyak gak faktor lain ..yang penting sekali kita suke kucing ..yeayyyy